11:00 - 19:00 Jarmarkowe punkty informacyjne

Kilka lat po przepędzeniu Krzyżaków z Gdańska, władzę nad Jarmarkiem przejął zły i mściwy Ugier. Jego największym, skrytym marzeniem było uzyskanie bezwzględnego panowania nie tylko nad jarmarkiem, ale i nad całym miastem. Cóż zapewnić mogło zwykłemu śmiertelnikowi tak wielką moc? Dusza Bazyliszka! Kto ją posiądzie – mawiano wówczas – ten władzę nad ludźmi zdobędzie. I choć bazyliszek wykluwał się z koguciego jaja tylko raz na 100 lat, Ugierowi los sprzyjał. Powiadano bowiem, że potwór wylegnie się niebawem – w czasie dorocznego Jarmarku św. Dominika.

Złowieszczy plan Ugiera udało się jednak zniweczyć. Bazyliszek został pokonany najlepszą z broni – pianiem koguta. Piękny Gdańsk i Jarmark św. Dominika zostały uratowane.

Mądrzejsi o tamte doświadczenia, przezorni i roztropni gdańscy kupcy, w obawie przed narodzinami kolejnego bazyliszka, postawili na straży Jarmarku aż cztery wyjątkowe koguty . Nadto powołano czuwającą w dzień i w noc „Drużynę Czterech”. Jej członkiem może zostać każdy, kto wykaże się niepospolitą odwagą i mądrością. Jak? – biorąc udział w grze miejskiej „Drużyna Czterech”!

Trasa prowadzi między 4 jarmarkowymi punktami informacyjnymi (patrz mapa),Jedna drużyna (2-5 osób) może posiadać wyłącznie jedną Kartę Gry.

Wybór trasy należy do Was. Rozwiązujcie zadania i zbierajcie słowa – klucze, które utworzą hasło końcowe! Na każdą drużynę, która ukończy grę, czeka mała nagroda. Powodzenia 🙂

Scroll to top